Procesudstilling

Procesudstilling i Tinghuset 1. nov. – 19. nov. 2023.

Fernisering 2. november kl. 15.00.

Denne udstilling er blevet til i samarbejde med Ebeltoft Kunstforening og FOF m.fl.

Nogle personer i det gl. Posthus har taget initiativ til denne PROCESUDSTILLING.

Tidligere havde flere af de kreative grupper til huse i Tinghuset. Men for to år siden flyttede FOF og de andre private grupper ned i det gl. Posthus her i Ebeltoft.

Flytningen har betydet, at det gamle posthus, nu er rammen om mange forskellige kreative aktiviteter og der er et helt specielt miljø med aktiviteter på kryds og tværs.

Vi takker Ebeltoft Kunstforening, der har tilbudt alle hold at deltage i procesudstillingen i Tinggalleriet.

Hvad laver de kreative grupper i ”DET GL. POSTHUS” i Ebeltoft?

FOF, studiegrupper og andre selv etablerede grupper har taget initiativ til at mødes om en fælles udstilling i Tinggalleriet

De vil vise, hvordan de arbejder med keramik, skulptur, akvarel og blandformer m.m.
Hvad kan få travle mennesker med mange forskellige baggrunde og uddannelser til at fordybe sig og være optaget i flere timer, hvor formålet for det meste ikke er til nytte, men nydelse??

En af deltagerne siger, ”Det gør mig glad at male, at forbedre mig, lære nye teknikker, se en udvikling. Jeg øver mig hver dag på at se motiver. Inspiration og motiver finder jeg alle steder.

Andre udtaler: ” Når jeg bevæger mig rundt, cykler i landskabet eller går ture ved skov og strand er skitsebog og akvarelblok en fast bestanddel i rygsækken. Det giver mig en kæmpe glæde at sidde i naturen og tegne og male. Det er med til at skærpe min oplevelse af og min erindring om “det landskab, jeg befinder mig i”. – ”Det er sjovt og inspirerende at fremstille noget med sine hænder, som er rart at se på, eller som man kan glæde andre med. Desuden er det afslappende og giver ro i sjælen :-).

Udtalelserne er kendetegnende for stort set alle, der arbejder kreativt i det gl. Posthus.

På udstillingen er der arbejdende værksted nogle af ugens dage.

Deltagere/undervisere og hold:

Liselotte Michelsen       Keramik, Vaser, relieffer m.m.

Jasmin B. Kiær              Akvarel, olie, keramik

Margit Elbek                 Akvarel, tegning

Grete B. Hartz               Akvarel

Ellen Syberg                  Akvarel, tegning

Erna Iversen                  Akvarel (arrangør)

Mie                  Kernehuset

Louise keramik  Underviser tre hold i keramik

Bo Sørensen                Akvarel m.m.

Anja Vester                  Akvarel og keramik

På arbejdsgruppens vegne:  Erna Iversen