Kunstforeningens formål

I Kunstforeningen bestræber vi os på at være et udstillingssted for professionelle udøvende samtidskunstnere fra hele landet. Desuden er det vores mål at være et podium for de mange professionelle kunstnere i vores lokalområde samt for de udøvende kunstnere blandt foreningens medlemmer. Vi bestræber os på at vise et bredt spekter af moderne kunst.

Som kunstforening indkøber vi værker fra alle udstillinger afholdt af foreningen. De bliver udloddet til foreningens medlemmer én gang om året til generalforsamlingen. Indkøb af kunst er samtidig en salgsgaranti for de udstillende kunstnere.

Ebeltoft Kunstforening har en privilegeret position i Tinghuset på Torvet i hjertet af det gamle Ebeltoft. Vi betragter det derfor som vores opgave at være et solidt kvalitativt kulturtilbud i byen, både for fastboende og turister. Udstillingsåret løber fra marts til december, og vi har ca. 15.000 besøgende om året. Vi glæder os over, at vi har mulighed for at tilbyde gratis adgang for besøgende, hvilket blandt andet er muligt, fordi foreningen udelukkende drives af frivillige og støttes af en bred vifte af sponsorer.

Bestyrelsen

Herunder en præsentation af bestyrelsens medlemmer samt deres telefonnumre og e-mail adresser.

Formand

Dorte Løkke Rasmussen
Kontakt til myndigheder, kunstnere, sponsorgruppen m.m. Udstillingsudvalg. Hjemmeside og Facebook.

Næstformand

Annelise Valbak
Medlemsudstillinger Udstillingsudvalg
Sponsorgruppen

Kasserer

Povl G. Schmidt
Budget & Regnskab. Afregning med kunstnere.

Sekretær

Erna Iversen
Sekretær. Intern administration.
Udstillingsudvalg

Ellen Brinch Jørgensen
Udstillinger i Tingsalene. Udstillingsudvalg.

Christel Arctantar Rasmussen
Udstillinger i Tinggalleriet. Udstillingsudvalg.

Bent Alsted
Kulturudvalg, IT, fotografering.

Steen Rågård
Kommunikation og PR. Webmaster.

Vibeke Kjær
Suppleant