Fortællinger fra et hospital i Sierra Leone

Ved Jesper Winther

Tirsdag 22. oktober 2024 kl. 19.00 i Tinghuset, Torvet 5, Ebeltoft.

Kunstforeningens kulturaften vil i oktober måned være et foredrag om oplevelser i Sierra Leone. I Vestafrika finder man et af verdens fattigste lande, der for mange mest er kendt fra filmen ”Blood Diaond” fra 2006 med Leonardo di Caprio i hovedrollen. Men hvordan så det ud i 2019?

Foredraget tager udgangspunkt i arbejdet på et hospital i den centrale jungle i Sierra Leone, hvor kontrasterne mellem vores verden og Afrikas fattigdom, på en tid giver voldsomme fortællinger, men samtidig også et indblik i et folk der lever i håb og taknemmelighed for det de har.

Et foredrag der i høj grad bygger på egne erfaringer og indtryk, både i forhold til arbejde i Sierra Leone, men også hvordan den internationale verden takler problematikker i tredjeverdenslande.

Et foredrag der tager udgangspunkt i en verden fjernt fra vores, med andre vilkår og udfordringer. Men bestemt ikke et foredrag uden glæde og humor.

Der vil som vanligt være et begrænset antal billetter.

Entrépris: 75 kr. for medlemmer og 100 kr. for ikke medlemmer

Billetter kan reserveres på mail: kultur@ebeltoftkunstforening.dk
Skriv navn, medlemsnummer og antal. Betaling ved indgangen. Du betaler enten kontant eller via mobilepay 2337 1945 (kasserer Povl G. Schmidt).

Arrangementet er støttet af Syddjurs Kommunes Kulturpulje.